Bemutatkozás

2017. január 22. 23:43 - Dobován Norbert

Dobován Norbert vagyok, a Hétköznapi Zarándok alapítója és szerkesztője. Nem szeretem a hivatalos bemutatkozó szövegeket, mert a személyem kevésbé érdekes, mint a mondandóm. Tehát inkább megosztom röviden a sztorit, amely a blogot inspirálta. Mellesleg, köszönöm az érdeklődést. Vedd úgy, hogy egy sör mellett mesélem neked el mindezt. 

Szeretnék fejlődni. Fizikailag, szellemileg...és emberként is. Utóbbi késztetett arra, hogy mindent, amit ezen fejlődési folyamat során elsajátítok, megosszak a többiekkel is. Szeretek írni, ezért úgy döntöttem összefoglalom azt, amit én megtanultam vagy amit értékesnek tartottam. Miért? Mert talán valakinek segít. Talán valaki értéket talál benne. Talán valaki szintén gyakorlatba tudja ülteni azokat a szokásokat, amelyeket én gyakorlatba ültettem, és amelyek elvezettek egy egyszerűbb és tudatosabb élethez.

Persze a folyamat még javában zajlik. Nem találtam rá a boldogság kulcsára, nem is áll szándékomban, nem vagyok guru, sem tanácsadó és szakértő sem, de rátaláltam valamire, ami értékes. Valamire, ami irányt mutat az élet kiszámíthatatlanul kacskaringós hullámvasútján, ahol néha mindannyian azt érezzük, hogy nincs stabil pont.   

Ismered a Camino de Santiago (Szent Jakab-út). történetét? Ez egy zarándokút. 800 kilométer hosszú és Spanyolországot szeli át. Csak a legszükségesebb dolgokkal. Testet és lelket egyaránt erősítő utazás ez. Kihívás, kaland, élmény... zarándoklat. Az út, ahogyan azt mondani szokták a már rutinos zarándokok: "hívott". Ezért 2017 szeptemberében kerékpárral meg is tettem.

dobovan_norbert_camino_de_santiago1.jpg

Minél jobban beleástam magam az út történetébe, annál világosabbá vált számomra, hogy miért változtatja meg az út sok ezer ember életét. A lényeg az egyszerűségben és a tudatosságban rejlik. A zarándokok egy hónapon keresztül egy hátitáska tartalmával élnek. Számos emberrel találkoznak, a világ minden részéről, akik szintén ezt az utat járják. Élményeket szereznek. Néha egyedül, máskor zarándoktársakkal járják az ösvényt. A zarándoklat végén ráeszmélnek a következőre:

  • Sokkal kevesebb tárgyra van szükségük, mint azt gondolták 
  • Sokkal fontosabbak az élmények, a tárgyaknál
  • Minél több dologtól tudsz megválni, annál könnyebb lesz a hátizsákod és annál jobban élvezed majd az utat és a gyönyorű tájat.

Évekkel ezelőtt felírtam egy szót, amely szerettem volna, hogy meghatározza a következő évemet. A szó a következő volt: "mértékletesség".  

Úgy éreztem, ebben a kategóriában van mit fejlődnöm. Ezért, a téma jegyében számos cikket, blogot, könyvet olvastam. Rábukkantam az angol "The Minimalists" oldalra. Elkezdtem érdeklődni a mondanivalójuk iránt: "Egyszerűség, egyszerű élet, szabadulj meg a felesleges kacatoktól, élj egyszerűen, szerezz élményeket" Hmm. Ez tetszik. Ráadásul milyen érdekes párhuzam van az minimalizmus, tehát az önkéntes egyszerűség és a zarándoklatot követő tanulságok között. A lényeg talán az egyszerűségben rejlik?

Ezért arra gondoltam, mi lenne, ha a hétköznapokban is "zarándokok" lehetnénk? Ha csak azt cipelnénk magunkkal, amire valóban szükségünk van? Ha megszabadulnánk az életünkben felgyülemlett felesleges tehertől. Ha megtanulnánk egyszerűen, tudatosan és kiegyensúlyozottan élni, anélkül, hogy kötelezően elvonulnánk hónapokra vagy évekre. Ha egyszer és mindenkorra megértenénk, hogy a tárgyak, az anyagi javak nem jók, nem is rosszak, de egy biztos: nem tesznek minket igazán boldoggá - annak ellenére, hogy ezt várjuk el tőlük. 

Mert az életed utolsó napjaiban nem a Rolex órádra fogsz emlékezni, hanem azokra a dolgokra, amelyeket átéltél. Az élményekre. A kapcsolatokra. Az emberekre. Az életed, nem más mint egy zarándoklat. Szabadulj meg a hátizsákodban lévő felesleges terhektől, hogy jobban tudd élvezni az utat. Merülj el a látnivalókban. Mert mindig van olyan, amit érdemes észrevenni és mindig vannak olyanok, akikkel érdemes együtt járni az utat. 

Így  tehát létrejött a Hétköznapi Zarándok. Három fő, és szorosan egymáshoz kapcsolódó témában találsz itt bejegyzésket: Minimalizmus. Tudatosság. Zen.

  • Minimalizmus - annak érdekében, hogy csak a legfontosabb dolgok maradjanak az életedben. Hogy "könnyíts a hátizsákodon" és az életben az élményekre és a valóban fontos dolgokra fókuszálj, az anyagi javak helyett.   

 

  • Tudatosság - hogy megtanulj "gyönyörködni a tájban" tehát hogy figyelj oda az apró dolgokra, illetve olyan szokásokat alakíts ki, amelyek jobb, produktívabb és kiegyensúlyozottabb emberré tesznek. 

 

  • Zen - a buddhizmus az egyszerűség jeles képviselője. Mindig érdekesnek találtam ezt az életszemléletet és szintén sok összefüggést találtam a minimalizmus-tudatosság és buddhizmus között. Éppen ezért a "zen" a blog harmadik pillére, amely összekapcsolja az egyszerűséget és tudatosságot.

A Hétköznapi Zarándok, és egyben az én célom is az, hogy segítsek. Ahogyan magam is napról-napra megtanulok egyszerűbben, tudatosabban és kiegyensúlyozottabban élni, úgy neked is lehetőséged van csatlakozni hozzám, illetve a közösséghez, amely létrejött!  

dobovan_norbert_bemutatkozo1.png

 

Elérhetőség:

Dobován Norbert

dobovan[kukac]gmail.com

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapizarandok.blog.hu/api/trackback/id/tr6512146849
süti beállítások módosítása