Te különleges vagy. Neked minden jár. Vagy mégsem?

2016. szeptember 05. 23:16 - Dobován Norbert

A filmek, a reklámok, a plakátok, sőt néha még a gagyi motivációs könyvek is folyamatosan azt az üzenetet küldik feléd, hogy te különleges vagy, te több vagy, te kimagaslasz az átlagból, neked minden jár.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapizarandok.blog.hu/api/trackback/id/tr4711680183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.09.06. 18:28:25

Brian élete:
- Ti mind egyéniségek vagytok
- Én nem!

nincs semmi baj! 2016.09.06. 18:42:59

Gyanítom nem volt ez másként a 21. század és a mobiltelefon meg a lapos (mostanában leginkább ívelt) tévé előtt sem. Kár lenne ilyen egyszerűen elintézni ezt a problémát. Az már kicsit könyökön-kijövős, hogy "bezzegrégen". Az meg, hogy vonuljon el az ember, legyen elektronikus remete biztos nagyon jó tanács (btw. hajlanék arra, hogy az is csak a különlegesség érzete - ti. én bezzeg nem vagyok olyan mint a többi zombi - miatt lehet vonzó), csak a legtöbben nem lennének attól sem boldogabbak. Meg hát amúgy is, a boldogság úgy általában túl van misztifikálva. És ennek a reklámok csak az egyik, és nem is a legfontosabb vetülete. Igazából arra lennék kíváncsi, hogy van-e olyan javaslatod, ami mondjuk használható is? Alternatíva, ami nem géprombolás? Valami? Bármi, csak ne ez az idegesítő nyafogás.

Szelid sunmalac 2016.09.06. 18:43:08

Nokiam van. Cipo: Rieker, mert kenyelmes. Facebookon egy dara b kep van rolam. Szelfit nem keszitek. Volt KIA-m Hondam, Renault-m, Fordom. A felsokategorias autok szerinted ha nem jobbak, akkor te el vagy tevedve. A hitellel onmagaban nicns semmi gond, ha az ember gondolkodva, korlatozottan es atgondoltan veszi fel. Szarok a 90%-os okosabb tomegre. Igazabol a Menza tagasagomra is szarok, csak a rendezvenyek erdekesek neha.
Egyeb?

nincs semmi baj! 2016.09.06. 18:46:46

És ja, már csak @FlikkFakk kedvéért is, ha lehetne, most a bullshit nélkül. Egy őszinte "fogalmam sincs" is megfelel, csak akkor meg nem értem, mire fel ez a nagy nekibuzdulás.

Szelid sunmalac 2016.09.06. 18:47:02

Nezzetek! Irtam egy posztot arrol, hogy mennyire nem kulonleges senki mas aki mondja magarol! Kulonleges vagyok!

midnight coder 2016.09.06. 18:52:29

Vagyok, mint minden ember: fenség,
Észak-fok, titok, idegenség,
Lidérces, messze fény.

2016.09.06. 19:09:01

@nincs semmi baj!: Mondjuk én nem érzem magam különlegesnek attól, hogy szarok a Facebookra, Twitter-re, Instagram-ra meg az összes ilyen retek szocio-app-ra...

Persze kipróbáltam, mikor indult, de hamar idegesíteni kezdett és töröltem magam. Nem érzem hiányát...

steery 2016.09.06. 19:13:56

A reklámok végül is igazat mondanak. Hiszen tényleg csak nagyon kevesen engedhetik meg maguknak azt, hogy ilyen termékeket vásároljanak - mármint az emberiség egészéhez képest. Így ők tényleg megérdemlik a minőséget és tényleg jobbak a többieknél, hiszen van rá pénzük. Bárcsak én is ilyen gazdag lehetnék! :-D Mennyi kacatot vehetnék a pénzemen, hogy fölvághassak velük a sok csóró előtt! Oh, igen! Végre van valami értelmes célja az életemnek! Eddig csak haszontalanul tengtem-lengtem, de mostantól prémium kategóriás fogyasztó akarok lenni! Mert megérdemlem!

Csokáv 2016.09.06. 19:29:01

Posztolót ez miért is zavarja? Tényleg tényleg magadba nézve találsz olyat, hogy irígykedsz? Ha nem is az ájfónra, de a közösséghez tartozásra?

Engem nem vonzott be ez a jelenség, amiről írsz, de megértem, hogy mást igen, és nem zavar, nem haragszom rájuk. Ők az ő választott életmódjuktól boldogok, én az enyémtől. Attól, hogy nem értek velük egyet, nem zombizom le őket. Egyéniségükhöz (höh) közelebb áll az a élet.

nincs semmi baj! 2016.09.06. 19:29:31

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Én ezt készséggel elhiszem neked, de nagyon úgy tűnik, hogy az emberek többségére ez nem igaz. Ostorozni a fogyasztói társadalmat egy viszonylag kényelmes álláspont. Az absztrakció (pláne, ha nem is a tényekkel szállunk szembe, csak egy sztereotípiával) nem üt vissza. Facebookom történetesen már nekem sincs, de lám, most is internetes fórumon kommunikálunk. Persze nem ugyanaz a platform, de ne ringassuk magunkat abba a hiú ábrándba, hogy a komplimentjeink itt többet érnének (bármilyen mércével is mérünk), mint egy facebook poszt. Még ezen a blogon is hirdetések vannak, ami szerintem (ellentétben a poszt tartalmával) nem ördögtől való. Az egésszel annyit akartam mondani, hogy lehet ugyan ignorálni a valóságot (a technikai fejlődést és a nyomában, vagy épp annak hatására kialakulóban lévő új társadalmi jelenségeket) csak nem hiszem, hogy hasznos.

nincs semmi baj! 2016.09.06. 19:35:07

@nincs semmi baj!: "komplimentjeink"? na ez honnan jött. Nem telefonról írok, úgyhogy az autocorrectre nem foghatom., Biztos valami freudi elszólás :) Természetesen "kommentjeink" akart lenni.

midnight coder 2016.09.06. 20:26:20

@steery: "A reklámok végül is igazat mondanak. Hiszen tényleg csak nagyon kevesen engedhetik meg maguknak azt, hogy ilyen termékeket vásároljanak "

A helyes kifejezés, a kevesen engedhetjük. Mert hogy te sem egy afrikai fűkunyhóból kommunikálsz füstjeleket eregetve.

"Így ők tényleg megérdemlik a minőséget és tényleg jobbak a többieknél, hiszen van rá pénzük"
Tudod, kicsi vagy kocsi. Ha mi is megtízszereztük volna a létszámot az utóbbi 70 évben, mint a fejlődő országok lakói, akkor mi is elég szarul élnénk. 9 millió ember simán eltart ez az ország, 90 milliót már kevésbé lenne képes.

2016.09.07. 08:47:18

@nincs semmi baj!: Nekem a facebook-ból és a többi ilyen szocio(pata) app-ból a magamutogatás miatt lett elegem. Kurva idegesítő, mikor látom, hogyan kompenzálja a munkahelyi vagy magánéleti sikeretelenségét valaki (de menniy valaki) azzal, hogy saját magát fényképezi a Notre Dame előtt, meg Rihanna társaságában, meg tudom is én hol....mutatva mindenkinek, hogy ő milyen boldog. Tudod: a minden heppi, minden szép, egyébként meg tudom az illetőről, hogy romokban az élete, nyakig úszik a hitelben... de azért Olaszország az befigyel; nem úr, aki nem pazul alapon....

....és akkor aki befolyásolható, az mit lát: van 300-400 ismerőse, valamelyik mindig valami "különleges" helyen vagy helyzetben szelfizi magát. Ő meg úgy érzi, hogy az ő élete szürke, mert vele évente egyszer-kétszer történik ilyesmi. (másokkal is, de ő 3-400 "életet" lát, 3-400 szoros élménnyel)

Családon belül látom a hatást: megvan mindenünk ami kell egy jó élethez: új autó, kifizetett ház, van mit enni, hónap végén nem kell gondolkoznunk, hogy miből fizetem ki a gyerek kirándulását és pl. októbertől álláskereső leszek, de nem kell aggódnom, van tartalék is egész hosszú időre. Mégis mindig azt hallom, hogy mi soha nem megyünk sehova, mert nézzem meg az XY megint hol van és mit csinál...

...annak ellenére, hogy ebben az évben - igaz nyaralni nem voltunk csak két napot a Balcsin - de már három hosszúhétvégét mentük el nem is akármilyen helyekre (igaz nem olasz, hanem belföld, de azért talán az 5 csillagos hotel nem annyira rossz akkor sem), vettünk egy rakás új bútort meg egy új TV-t is.

Igazad van, én is írogatok blogokra, de pusztán azért, mert érdekelnek bizonyos témák és kíváncsi vagyok mások véleményére (már akiére). Viszont én ezt nem mosnám össze a facebook-os magamutogatással.

Persze ez csak az én véleményem.

nincs semmi baj! 2016.09.07. 10:15:27

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Értem, és megértem, amit írsz. A facebook valóban felerősít olyan - nem túl kellemes - emberi szokásokat, mint a magamutogatás. azzal nem is vitatkozok, hogy ennek vannak káros hatásai. Mint említettem, én is töröltem a facebook accountomat és nem ok nélkül. Ennek ellenére engem az is zavar, amikor az egészet elintézzük annyival, hogy lezombizzuk a másikat. Az én szememben ez ugyanannak az éremnek a másik oldala. túl hamar és túl leegyszerűsítő módon alkotunk véleményt egymásról. A poszt is ilyen. Amiről te is írsz, az szerintem tragédia. Az olyan embereket zombizni, akikről te is írsz kb. olyan, mint belerúgni a földön fekvőbe. Értelme nincs, de legalább kegyetlen.
A másik dolog, ami miatt kommentezésre ragadtattam magam, hogy szerintem nem a közösségi oldalak alakították ki ezeket a viselkedésformákat, azok mindig is jelen voltak. Ami most történik, az "pusztán" annyi, hogy most minden sokkal láthatóbb. Ha van accountod egy közösségi oldalon, ez az egész koncentráltan ömlik bele az arcodba. De ez nem feltétlenül azért van, mert az emberek változtak volna. Annyi van, hogy most többet tudsz az ismerőseidről annál, mint amennyit szeretnél. És hát az összkép sok esetben (szinte a legtöbb esetben) nem valami vidám. Nyilván ez is csak egy vélemény, de ha már megtiszteltél a tiéddel, gondoltam megpróbálom én is kicsit bővebben kifejteni az enyémet.
A kommentezés és a facebookos magamutogatás közötti analógia tényleg nem a legerősebb, de továbbra is azt gondolom, hogy vannak hasonlóságok.
ui. Sok sikert a munkakereséshez!

dekoninckxx 2019.03.24. 07:01:20

@Szelid sunmalac: a cikkíró is egy Mercivel pózolt még a blog indulása táján.
süti beállítások módosítása