Camino de Santiago, kerékpárral - felkészülés

2017. július 16. 14:16 - Dobován Norbert

Évek óta tervben van, most megvalósulni látszik.

 A Szent Jakab zarándokút, ismertebb nevén az El Camino bizonyára sokaknak ismerős. Ősrégi zarándokút, Spanyolországon keresztül, amely Santiago de Compostela-ba vezet. Idén úgy döntöttem, lefoglalom a repülőjegyet és megteszem a közel 800 km-t, kerékpárral. 

kerekparral_az-el_caminon.jpg

Szeptember elején, a híres kagyló szimbólumát követve, spanyol kis- és nagyvárosokon, településeken és aprócska falvakon keresztül "vándorlok" majd, csak azzal, "ami igazán fontos", 10-11 napon keresztül. Úgynevezett Alberguekben éjszakázom és a nap első sugaraival, sőt néha azt megelőzve kezdem a tekerést. 

Napi 70-80 km. Hogyan készülök fel? 

Állóképesség v.s erőszint? 

A sport mindig az életem része volt. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy az állóképességem olyan szinten van, hogy 10 napon keresztül, napi 80 km-t tekerjek, úgy, hogy azt élvezzem is. Márpedig az én célom ez. Leginkább anaerob (súlyzós edzéseket) végzek, heti 4-5 alkalommal, amely az erőszintet, közérzetet és kinézetet remekül kordában tartja, viszont nem feltétlenül biztosít állóképességet. Ezért tehát új koncepciót és teljesen új edzéstervet kellett kialakítanom, annak érdekében, hogy ezt az utat gond nélkül megtegyem. 

Bringázni hobbi szinten szoktam, nem mondhatni, hogy profi bringás vagyok, és mivel nem vagyok könnyen elhízó típus, az aerob és kardió típusú edzéseket szívesen kihagytam. Ezt most ideiglenesen megváltoztatom, a cél érdekében. 

Minimalista podcast be, tekerés indul! 

kerekparral_az-el_caminon_minimal_podcast.jpg

 

Intervallum edzés, állóképesség fejlesztése,  na meg a minimalizmus

Azokon a napokon, amikor az időjárás vagy az időhiány nem engedi a szabadtéri tekerést, irány az edzőterem! Minimalista podcast bekapcs, hogy addig is valami inspirációt szerezzek a két minimalista sráctól, Joshua-tól és Ryan-től. 

Beltéri tekerésnél leginkább az intervallum edzést preferálom, ami az intenzívebb edzés fázisok és az aktív pihenés váltakozását jelenti. Ez időt spórol meg, nem mellesleg tökéletes az állóképesség fejlesztésére is. Jelenleg heti kétszer végzek ilyen jellegű edzést, a hét többi napjában a súlyzós edzést tartom továbbra is előtérben. Ez azonban, az indulás dátumához közeledve, változni fog. 

intervallum_edzes_camino1.jpg

Csak az, ami igazán fontos...

Úgy gondolom remek alkalom lesz ez a zarándoklat arra, hogy megtapasztaljam mit is jelent csak a legszükségesebb dolgokat használni és magamnál tartani. A gyalogos zarándokok esetében ez méginkább hangsúlyt kap, hiszen nálam a bringa kapja a teher nagy részét, a gyalogosnak viszont a háta. Bizony hosszú kilométerek után, minden gramm számít. Ettől függetlenül, a nehezebb biciklit nehezebb tekerni is, ezért csak az igazán szükséges dolgokat vihetem magammal. Hogy ezek mik lesznek, azt a következő bejegyzésben említem meg... 

kerekparral_az-el_caminon_2.jpg

Hogy az is kapjon egy képet arról, hogy mi is ez az egész, aki sosem hallott az útról, annak itt egy rövid videó: 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://hetkoznapizarandok.blog.hu/api/trackback/id/tr5612667589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

KUNTYI 2017.07.18. 14:10:20

most nem azért de én 45 vagyok, semmit nem sportolok, csak kapálok a kertben, de szerintem napi 80 km letekeréséhez nem kéne nagyon felkészülnöm...simán bevállalnám akár holnaptól is egy megbízható biciklivel. 80 km, az hány óra lehet, 4? max 5. akkor minden nap tudok pihenni+aludni-regenerálódni 19 órát. szerintem ez bőven elég.