13 apró dolog, amivel egyszerűbbé teheted a munkanapod

2016. szeptember 29. 21:56 - Dobován Norbert

Addig kezdj hozzá a nehéz dolgokhoz, amíg könnyűek. Egy ezer mérföldes út egyetlen lépéssel kezdődik. 

-Lao-Ce

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapizarandok.blog.hu/api/trackback/id/tr3511750621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

I_Isti 2016.09.30. 08:18:39

Dolgozz kevesebbet -- ja-ja! A munka nagy része, főleg egy légterű irodában olyan személyközi interakció, amire igazából nem volna szükség, ha általában az emberek a munkájukkal foglalkoznának, de azt pontosan megcsinálnák.

fidesz maszop dk egykutya 2016.09.30. 09:59:01

@I_Isti: meg nincs is értelme ezért bemenni, ugyan is az ilyen munkák 90%-át otthonról távmunkával el lehet végezni.

tnsnames.ora 2016.09.30. 11:37:47

Én azt mondom érdemes végiggondolni a posztbeli szempontokat, de igencsak módjával szabad némelyiket közvetlenül alkalmazni.
(1) Korán kelés. Akkor jó, ha pihenten érkezik az ember, valóban tud produktív lenni (látni ellenkező példákat), no meg nem lesz vele hosszabb a napi átlag munkaidő.
(2) Ez alapaxióma, külön figyelemfelhívó megfontolás nélkül is, hiszen valóban kevesebbet és nem egyforma intenzítással/értékesen/elszámolhatóan dolgozunk a 8 órában.
(3) -(4) Mostanában divatossá kezd válni az egyszemélyes scrum (promodoro). Érdemes lehet megfontolni.
(5)-(6) Nagyon nem tudunk össznépi szinten tárgyszerűen célraorientáltan se levelezni, se meetingelni az én több évtizedes tapasztalatom szerint. De azt gondolom a Google 5 perces meetingjei is a ló másik oldala a felületességükkel. Érdemes megnézni hozzá miket és hogyan hibázik a nagy Google.
(7) Akkor elfogadható, ha az automatizálás önmagában nem von el nagyobb erőforrásokat, mint a kiváltandó cucc. Mert érti az ember, hogy jó dolog batch-scriptet írni, de símán lehet ez akár nagyon erős overkill is.
(8) Azért a rendes valódi érdemi (céges) dokument-managament úgy baromi drága, hogy még mindig gyerekcipőben jár.
(9)-(10) Na igen ez nekem is fixa ideám :)
A többit lehet különösebb rizikó nélkül személyreszabottan adaptálni.

ügyelő 2016.09.30. 12:13:30

Na, úgy elnézném a főnökeink orcáját, amikor a hivatal dolgozói kivonulnának a közeli Duna partra lélegezni, 1-2 órára.

I_Isti 2016.09.30. 13:25:48

@ügyelő: ha olyan területről van szó, ahol a "jó megoldás" és a "szar megoldás" között mondjuk másfél óra tömény gondolkodás a különbség, akkor nagyon nagy hülyeség elvárni a fokozott intenzitású képernyőbámulást, mert az nem vezet eredményre.

I_Isti 2016.09.30. 13:27:22

@tnsnames.ora: " Nagyon nem tudunk össznépi szinten tárgyszerűen célraorientáltan se levelezni, se meetingelni "
Pontosan. De lehet javulni benne :) (Elméletileg legalábbis...)

tükörfúró 2016.10.02. 11:41:30

Nem mindegy mit csinál az ember, olyan ,hogy "irodai munka" az általánosságban sem létezik, a kreativitás igénye és sztresszfaktora nagyon más minden számítógép előtt végzett ülőmunkának.
Ezért baromságok ezek az egy az egyben amerikai gondolkodáshoz és szokásokhoz igazított fordítások.
Mi idehaza még attól is messze vagyunk, hogy felismerjük azokat a problémákat, amiket az irodai munkakörnyezet okozott értelmesebb országokban, nemhogy a megoldásokon agyaljunk.

A legalja tipplisták azok -mint ez is- , ahol kiragadnak egyetlen dolgot egy divatos mamuttól, jujj a google mit és hogyan csinál.
Ráadásul nem egyszer látom ,hogy ezek tévedések, részigazságok, valaki kitalálta, hallotta, elterjedt.

De még ami igaz is, abban a folyamatrendszerben lehet ,hogy működik, máshol egy teljesen eltérő tevékenység vagy munkaszervezés mellett egyszerűen értelmezhetetlen.
Ennek ellenére minden idióta listán hivatkozási alap, mit csinál a microsoft, a google, vagy a facebook, és ott is csak azok az irodák vannak szem előtt ahol a kreativ és alkotó munkatársak ülnek..

Evvel szemben az, hogy a cég dolgozóinak pl. 40-50%át kitevő nem kreativ egyszerű support, stb, adminisztratív háttértevékenységek már közel nem ilyen trendyn és lazán zajlanak, senkinek fel sem tünik, kit érdekel, hogyan dolgoznak a könyvelők, a bérszámfejtők vagy a bármilyen üzemeltetés,.... senkit.

egigi 2016.10.02. 16:28:54

A dolgozzunk kevesebbet és koncentráltabban nem feltétlenül nyerő olyan munkahelyen, ahol a munkaidő a teljesítménytől független, kőbe vésett szabály. Sokkal gyorsabban telik az idő, ha szépen elosztva csinálom meg, amit kell, mintha rástartolok, aztán meg malmozok a végén két órát, hogy mikor mehetek már haza.
süti beállítások módosítása